Örökölt ingatlan - érzelmi és racionális kérdések
Örökölt ingatlan –
érzelmi és racionális kérdések
Amikor egy ingatlant nem magunk választunk, hanem mondjuk örökléssel kerül a tulajdonunkba, arról sokszor érezzük, tudjuk, hogy ingatlan lévén mindig értéket képvisel, és ezért valami okosat kellene kezdenünk vele. Mégis nehéz okosnak lenni olyankor, amikor nemcsak az érzelmi kötődés, de a tudás- vagy tapasztalathiány is nehezíti a kiinduló helyzetünket. Itt a segítség.
A döntésfa
Ilyen esetben érdemes végigmenni egy döntésfán, mely folyamatban kérdéseket válaszolunk meg hol egyszerű igen-nemmel, hol pedig elgondolkodunk kicsit.
Valahogy így:
· Megtartsam az ingatlant vagy eladjam?
· Esetleg bérbeadjam?
· Ha kiadnám, kinek lenne ideális? Turistának, állandó lakónak?
· Felújítsam vagy a jelenlegi állapotában adjam piacra?
· Ha felújítom, milyen szinten újítsam fel, mennyire kell felújítanom?
· Akarok-e falakat is mozgatni?
· Elég, ha újra burkolok, kifestetek?
· Ha megtartom, mi lesz az ingatlan funkciója?
· Befektetésre szánom vagy a magam örömére használom?
Ezeket a pontokat végigvehetjük egyedül is, de az általános tapasztalat az, hogy a magunk dolgaival kapcsolatban elfogultak vagyunk. Érzelmi kötődéseink miatt vagy alul-, vagy túlgondoljuk ezeket a kérdéseket. Ilyenkor jó egy külső szem, egy szakember: a homestager.
A jó homestager kihozza belőled az ingatlanbefektetőt!
Egy jó homestager nagy előnye, hogy „cross-over”-kedik. Azaz kiváló abban, hogy határterületeket lát át, fog össze!
Gazdasági szemlélettel rendelkezik.
Piacot elemez, adott ingatlan értékét határozza meg adott piaci környezetben, célcsoportokra ad javaslatot, az ingatlan adottságai alapján hasznosítási lehetőségeket vázol.Építész szemmel is lát.
Képes a teret az optimális funkciókhoz igazítani – mind tervszinten, mind megvalósítási szinten. Azaz látja, hogy egyszerű funkcióváltásokkal vagy falmozgatásokkal lehet-e többet kihozni a lakásból.Lakberendez.
Amellett, hogy funkcionálisan rendet teremt, képes szerethetővé is tenni az adott ingatlant. Felöltözteti az elképzelt optimális célcsoport számára az ingatlant. Életérzéssel tölti fel a lakást. „Nekem kell ez az élmény, itt akarok élni!” reakció eléréseben, „kimondatásában” segít. Ehhez természetesen nem mindegy, milyen minőségű/színvilágú bútorzatot, dekorációt használ.Marketingben is ütőképes.
A fentiek mellett komoly marketinganyag összeállítására is kész. Így megfelelő fotósorozattal, alaprajzokkal állít össze hirdetési anyagot, támogatja az ingatlanos munkáját, az eladás folyamatát.Koordinál.
Végül mindezeket a folyamatokat le is tudja koordinálni a gyakorlatban. A közhidelemmel ellentétben a homestager nemcsak díszpárnákban, dekorációkban, lakberendezésben, falakban, matekban, megtérülésben, piacelemzésben gondolkodik, hanem mindezt egyszerre!