Rólam

Én és az ingatlanfejlesztés  

Karrierváltásról 50 év felett, nehézségekről, akadályokról, sikerekről, útkeresésekről

 

Kerek[bp2]  50 évesen döntöttem el, hogy gyógyszerészi hétköznapjaimat hátra hagyom, s helyette új területen próbálom ki magam. Így fordultam az ingatlanok világa felé, lakberendezést, Home staginget kezdtem tanulni, s komolyan foglalkoztatott az ingatlanok hasznosítási lehetőségeinek tanulmányozása. A váltás persze nem egyik napról a másikra érkezett. A körülöttünk levő terek felöltöztetése, egyedivé alakítása, amióta az eszem tudom, vonzott –eleinte hobbiként.

15 évet töltöttem el családi vállalkozásunkban, mely patikák üzemeltetéséről szólt/szól. Édesanyánk 1 patikás vállalkozása, mely 1992-ben indult, mára 15 patikás vállalkozássá nőtte ki magát Pécs városában, közgazdász nővérem és gyógyszerész öcsém közreműködésével. Az én feladatom a rendszer operatív irányítása volt, azaz a hétköznapok irányítása. Koordináltam ugyanakkor a marketing feladatokat, igyekeztem szervezetfejlesztési feladatokat is kézben tartani, útnak indítottuk webshopunkat, s közben folyamatosan fejlesztettük a vásárlói élményt, lekövettük a legújabb eladástechnikai trendeket, szem előtt tartva a magyar piac sajátságait.

Klasszikusan kicsit saját magunk rabszolgái lettünk, hiszen sosem volt előttünk minta, hogy kell ezt profin csinálni, nagyon sok mindent saját kárunkon keresztül tanultunk meg, alapvetően alulról építkezett a rendszerünk, s nem okosabb külső beavatkozások eredményeként léptünk tovább. A családi vállalkozásunk nagyon gyorsan és dinamikusan fejlődött, a szervezet érési folyamatai gyorsan váltották egymást, hirtelen s gyorsan kellett alkalmazkodnunk a változásokhoz, ami azért mindhármunknak nagyon megterhelő volt. Mindig is probléma egy vállalkozás esetében a magánélet és munka összehangolása. Ez még nehezebb egy családi vállalkozás keretein belül. Ez nálunk is kiütközött. Amikor már azt éreztem, nem okoz örömet az, amit nap mint nap csinálok, időszerűnek éreztem a váltást.


Fontos a bizalom


2020-at írunk, a Covid évét, amikor is megszereztem a lakberendezői végzettségemet, képzettségemet. Emellett elkezdtem megismerni az ingatlanok világát, home staging-et kezdtem tanulni. Mindez a tudás eleinte saját ingatlanbefektetéseimben segített. Az idő múlásával rájöttem, hogy az, ami számomra viszonylag egyszerű és magától értetődő örömmunka, az másnak nagy értéket képvisel és hasznos segítség. Így fogalmazódott meg bennem, hogy megrendelői irányba is nyitok.

Miben más ez a munka, mint a korábbi? Míg korábban csapatban dolgoztam, s nagyon sok nő mellett, segítő szemléletben, most tervezek. Célcsoportot, megjelenést, költségzsákot. Beszerzek, koordinálok, rajzolok. Döntéselőkészítek, mediátorkodom. Mind Home stager-ként, mind lakberendezőként magányosabban dolgozom, mint korábban, hiszen a munkám eredményeit adom tovább kivitelezőknek, megrendelőknek. A kivitelező gondoskodik arról, hogy a terek, falak, gépészet, villamosság fogadni tudja az öltözéket, azaz a burkolatokat, bútorzatokat, dekorációkat.

Nagyobb hangsúly került a bizalomépítésre a megrendelőkkel, partnerekkel. A közös munka akkor lesz ?(sikeres?), ha mindenki beleadja a saját részét, egymást kiegészítve, segítve dolgozunk. Ehhez igyekszem megérteni a motivációkat, megtalálni a megfelelő kommunikációs utakat.

Hiszem, hogy minden ingatlanhoz úgy érdemes hozzányúlni, hogy az valódi értéket hozzon létre a megrendelőnek. Azért dolgozom, hogy élhetőbb terek, jobb beosztású ingatlanok, szép és izgalmas belső hangulatok szülessenek. Végső soron legyen minőségibb, értékesebb az ingatlanpiacunk!